Fuck this shit, I'll be a stripper

Hej på er! Och innan ni reagerar på min rubrik så vill jag bara säga att jag inte menar att jag vill bli en strippa. Men rubriken uttrycker mina känslor som jag har just nu, at the moment. Imorgon har jag ett kemi prov som jag har pluggat skiten av mig till men knappt något har satt sig i mitt huvud. Därför har jag tänkt "fuck this! Jag har gjort mitt bästa och kan inte göra mer, jag kanske får ett F men jag vet iaf att jag försökte och det är huvudsaken, så fuck this shit, I'll be a stripper!". Alla lärare måste sluta sätta en sådan press på oss elever. För det är faktiskt hur jag har upplevt lärarnas kommentarer till mig. När de under genomgångar i klassen säger hur mycket man behöver lägga ner på skolan och att man nog måste spendera helgerna med att jobba på den där uppsatsen. FUCK YOU! säger jag bara!! Vi elever är inte bara individer i en klass på en skola. Vi är för i helvete(ursäkta språket) ungdomar och det är denna tid som vi ska minnas när vi blir gamla. Ska vi minnas att vi jobbade skiten ur oss och fick aldrig någon belöning, aldrig något pepp och aldrig något positivt tänkande? Endast en massa kommentarer på hur man skulle förbättra sig och att man borde lägga ner tid på skolan. Denna tid är till för att ha kul! So please teachers, go fuck yourselves :) (Om man bortser från de lärare som alltid har ett positivt tänkande och stöttar oss elever!)

Så, vad skönt att få det avklarat! :D Nu börjar jag komma till en fas där mina tankar angående utbytesåret börjar cirkulera som en jäkla virvelvind runt i mitt huvud. "Shit jag kanske ska stanna hemma?" "Jag kanske ska gå ett år i gymnasiet och sedan åka iväg?" "Nej, gud vad skönt det ska bli att få ett år ledigt från naturvetenskap!" "Men ååå, jag kommer ligga efter ett helt år efter alla i min ålder!!!!" "Men vafan, du kommer ha mer kunskaper i livet än alla andra!". 

Jag tror att detta är en normal fas som alla kommer till. Men detta gör att jag är väldigt förvirrad! Jag är skit nervös att lämna allt ett år samtidigt som jag tänker "det är bara ett år". Ibland vill jag bara åka iväg nu för att få det överstökat sedan, och ibland vill jag bara åka iväg nu för att jag längtar så mycket! Efter att ha besökt alla gymnasium så längtar jag bara till jag får gå själv runt i korridorerna på gymansiumen här i Sverige och känna mig vuxen. Men samtidigt tänker jag "High school är så jäkla coolt!". Shit mina känslor är skit förvirrande... Borde nog dra innan allt spårar ur. Hej så länge! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0