Gymnasium

Idag har jag varit och besökt två gymnasieskolor ( Täby Enskilda och Tibble) och igår var jag på Marina läroverket. Jag ska bara säga att det här med att välja gymnasium är betydligt mycket svårare än jag trodde. Visst alla kanske inte tycker så men jag vill verkligen trivas. Jag har hela tiden tänkt "men jag kommer nog börja på tibble, den verkar bra och har mycket elever". Men när jag besökte den idag så fick jag bara den där känslan att den inte var för mig. Ja, de hade riktigt bra linjer och inriktningar och ett stort antal språk man kan välja att studera på. Men jag vet inte, jag föll helt enkelt inte för den. Marina läroverket som jag besökte hade en himla skön stämning mellan alla elever men även lärare. Det var en mysig liten skola med havsmiljö och marintema vilket man även kan höra på namnet. Men som sagt, jag har ingen aning än så länge. Ska gå på en massa öppna hus och försöka hitta det perfekta gymnasiumet. Dock börjar jag ju om två år så jag kanske har förändrats en jäkla massa då men enligt mina tankar nu så försöker jag vara petig och hitta en perfekt skola.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0