New Year, New Possibilities

Hej allt nytt och gott folk!

Japp, jag tar på mig skulden att jag inte har bloggat på typ en månad känns det som. De sista skoldagarna satsade jag allt och under lovet ville jag inte tillbringa min välförkänta lediga tid framför datorn. Därför blev det som det blev. 

Nu är det iallfall nytt år och jag är livrädd. Tänk att nu kan jag säga "Det här året ska jag åka till USA för att stanna där i ett år helt själv". Låter helt sinnessjukt i mina öron men samtidigt riktigt ballt och det skrämmer mig även. Jag måste jobba upp ett nytt liv på bara ett år, vilket jag har gjort här och det tog hela 15 år. Hur ska jag lyckas? 
Jag ska få en ny familj som jag måste försöka bli en värdig familjemedlem i. Jag måste skaffa nya vänner. Och det vet jag är ett bra sätt att få genom att börja på många sporter i skolan. Samtidigt måste jag även försöka hålla mig i form vilket kan bli svårt med tanke på den matkultur amerikanarna har. Därför behöver jag satsa stenhårt på att träna där, på vilket sätt som helst, bara jag tränar! Jag måste även tänka på hur man tilltalar lärare, veta att man måste ha ett jäkla påskrivet papper för att få gå på toaletten i skolan. Klara mig själv utan varken familj, släkten eller vänner. Detta blir ett jäkla tufft år, men ändå ett otroligt lärorikt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0