Que?!

Tänk att det bara är 20 dagar kvar. 20 dagar kvar att umgås det sista med familj, släkt & vänner. 20 dagar kvar att säga hejdå. 20 dagar kvar att försöka förstå vad som händer. Och inte ens har jag 20 dagar på mig. Jag jobbar nu fram till Lördag. Sen kommer ju mina vänner åka bort lite då och då så sammanlagt har jag nog kanske ca 6-7 dagar kvar att försöka vara med mina vänner och säga hejdå till alla. Det som cirkulerar mycket i mitt huvud är hur jag kommer klara mig. Hur jag kommer skaffa vänner och vilka som kommer bli mina vänner. Hur lång tid det kommer ta att lära mig familjens livsstil och anpassa mig till dom. Hur det kommer gå att lära mig engelska. Hur jag kommer hantera hela situationen att kunna klara mig själv. Kommer jag klara detta eller kommer jag vilja åka hem det första jag gör? 

Vad har jag egentligen gett mig in på? Det är nog den mening som cirkulerar kring de flestas utbytesstudenters hjärnor just nu. Men eftersom att det vi alla gör handlar om att inte tänka utan att hoppa ut från det säkra och landa på egna fötter någon helt annanstans, så tror jag att vi bara ska sluta tänka på allt vi lämnar och vad vi egentligen håller på med. Bara blunda, tänk YOLO, och slutligen hoppa. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0