Skolavslutning

Har nu slutat och gått ut grundskolan. Nästa steg är high school och sedan gymnasiet. Och om jag ska vara ärlig, så är jag faktiskt riktigt jävla rädd & nervös nu. Jag vet inte om det är normalt eller inte, men jag hoppas verkligen det, för jag vill inte vara ensam om att känna mig as rädd att åka till USA. Jag är så himla ledsen för att behöva lämna allt här hemma nu. Mina bästa vänner, mina släktingar, min familj, alla jag lärt känna, klasskompisarna. Det går verkligen inte att beskriva känslan. Men jag är bara så rädd att när jag kommer tillbaka, så har alla mina vänner gått vidare och skaffat nya vänner på gymnasiet. Det suger att känna såhär. Men jag antar att det bara är en process som utbytesstudenter går igenom. 

Jag har panik för att på måndag ska jag börja jobba ute på mitt land, och där ska jag vara i 3 veckor så jag kommer inte träffa mina vänner på 3 veckor. Sen kommer jag hem & då måste jag tänka på att köpa de sista sakerna för USA, tänka på hur jag ska planera mitt packande, hur jag ska ha tid att träffa mina vänner, ha avskedsfester och bara säga hejdå till alla. Shit vad sorgligt allt låter... Om det är någon som typ känner likadant som mig så kan ni väl kommentera, så att jag inte behöver känna mig så ensam om detta.

Här är bilder från skolasvlutningen iallafall.
Fick ta emot ett pris för kreativt ritande :D
9orna ska sjunga en egen låt. (Anledningen till att det är så få elever är för att skolan ska stängas nu, så 97orna var de sista 9orna som gick ut på denna kära skola)
Jag och min bror
Kramar mina mentorer och tar emot betyg
Äter avslutningslunch

Kommentarer
Postat av: Tror du vet vem

vilken fin hamster till vänster på den sista bilden!

2013-06-15 @ 18:46:30
Postat av: Louise

Jag känner mig exakt som du jag med! Är supernervös och ledsen över att åka. Taggandet gick igång igen när jag fick värdfamilj men nu är jag ledsen igen. Vet att det kommer bli super men det är så himla svårt att lämna allt! Det vore nästan bara konstigt om det inte gick upp och ner det här, klart man är ledsen när man lämnar hela sin familj, alla sina vänne och flyttar till ett annat land själv! oroa dig inte :D

2013-06-16 @ 20:57:06
URL: http://exchangelouise.blogg.se
Postat av: agnes

Du är verkligen inte själv!! jag känner exakt samma sak! är hur nervös som helst för året!! men det kommer bli bra! kram

2013-06-19 @ 14:37:08
URL: http://agnesnorman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0