Hur Gick Jag Till Väga?

Hej på er!
Jag fick en fråga om hur allt gick till från att jag bestämt mig att jag ville åka hem. Jag tänkte därför skriva ut hur det gick till.
 
Först och främst pratade jag med min pappa. Vi satt typ hela dagen och pratade om det och att det bästa nog är att jag kommer hem. Så han skrev ett mejl och skickade till EF i Stockholm där han sa att jag ville åka hem. EF i Stockholm kontaktade EF i Boston som dagen efter ringde till mig. Dom pratade med mig och frågade om det finns någonting som kan få mig att stanna lite ytterligare eller om jag är helt övertygad om att jag vill hem. Jag sa att jag har kämpat ett bra tag & att detta är det bästa för mig. Så då sa dom att jag behöver berätta för min värdfamilj. Så på kvällen satte jag mig ned med min värdmamma och berättade om att jag hade mycket hemlängtan och att jag ville hem. Hon var så otroligt förstående och blev inte ett dugg uprörd. Hon stöttade mitt val och senare på kvällen pratade vi med min värdpappa också. Han var väldigt förstående också. Detta gjorde allt mycket lättare för mig också så jag kunde vara glad resten av min tid i USA. 
 
Sedan frågade EF mig om jag hade något önskedatum om när jag ville hem. Jag sa så snart som möjligt men jag ville ha ett sista Small Group Meeting på måndagen & säga hejdå till Mrs. Fraga & alla vänner jag fått. Så jag valde då tisdagen den 29 oktober. Sedan fixade dom flygbiljetter och allt var fixat. 
 
Jag fick också en fråga som var om jag får pengarna tillbaka från EF. Svaret på det är nej. Man får inte pengarna tillbaka eftersom det är mitt val och jag river ju ett kontrakt själv. Då får jag ju inte pengarna tillbaka. Självklart är det surt att betala en sådan otroligt hög summa som man sedan inte utnyttjar till fullo. Men jag utnyttjade tiden i tre månader och försökte njuta av varenda positivt moment. Så självklart ångrar jag verkligen inte att jag åkte som utbytesstudent. Ja vi slösade en massa pengar men jag har fått så mycket ut av de här månaderna och jag är så jäkla glad att jag provade på och verkligen försökte. Och att få chansen att åka till USA och uppleva sådant här är inte självklart. Jag fick lixom uppleva high school, homegames, footballplayers, Macy's, Tacobell, köra bil till andra sidan parkeringen, New York, Boston, Washington D.C., Baseballgame, Amerikansk kyrka, Football på söndagar framför teven, en annan kultur. Detta var min dröm och jag är så jäkla glad att jag fick göra det här. Men som sagt går hälsa före allt och mår man inte bra så ska man inte göra det. Varför göra något som bara för en olycklig? Då njuter man ju inte av det till fullo.
 
Judith Grahn -
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0