It's always the challenge of the future, this feeling of excitement, that drives me.

Idag har ännu en skoldag passerat med Spanish, Economy&Finance, US/VA history & Algebra. Jag hade två prov, spanska & matte & jag känner på mig att jag fick 100 % på båda. Jag är otroligt glad att jag valde enkla ämnen eftersom det gör så att allt blir roligare. Jag kan fokusera på att lära mig språket istället för att lära mig språket samtidigt som jag måste kämpa med omöjliga ekvationer & långa uppsatser. Jag är endast här för upplevelsen & att få uppleva High School & inte för att försöka komma in på det finaste colleget. 

På lunchen satt jag & mina i cafeterian som är utomhus. det var jättehärligt & påminde om Pretty Little Liars. Känns som att jag lever i en amerikansk film. Varje fredag är det football game vilket betyder att alla fotbollsspelare måste ha på sig kostym i skolan & cheerleaderna måste ha toffs & rosetter i håret. Det är jättekul! 

På min US/VA history class hade vi grupparbete och en tjej i min grupp frågade otroligt många frågor om Sverige. Har vi MacDonalds? Hur kom jag till USA, med buss eller flygplan? Kan man shoppa där? Och en massa andra frågor. Crazy americans! 

Har varit hemma sen skolan slutade, skypeade rätt länge med min kusin Jonas som han också har varit ubytesstudent. Så det var jätteskönt att snacka med någon som har varit i samma situation & förstår en! 

Imorgon ska jag träffa en kompis jag lärt känna som heter Allia. Får se vad vi hittar på. Jag hoppas ni har en riktigt trevlig helg och att ni hittar på något kul! Ha det bra :)



Åt hembeställd pizza till middag. Yuuum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0