What is High School like?

Så ja nu har jag avklarat två dagar i high school hittils. Och vad tycker jag om det? Jaa, fråga mig om en månad istället så kommer ni få ett vettigt svar än vad jag skulle ge er nu. Det är VÄLDIGT annorlunda. Allt är fixat & klart, lärarna vet precis exakt vad som ska göras, inget  att skämta med, läxorna ska in, allt räknas, kommer ni sent får ni gå till rekorn & fixa ett slags pass & jajaja... Första dagen var väldigt overwhelming. Allt var nytt & jag hade lite panik hela dagen & när jag kom hem kl 5. efter att ha gjort 2 timmar Cross Country så började jag storgråta & gjorde det hela kvällen. Jag ska berätta mer senare men här får ni e quick overview over my classes.
 
Spanish 2

Läraren verkar vara asseriös och jag fick platsen längst fram så det var lite jobbigt. Han kommer ge mycket läxor men det går nog bra. Jag har gjort det mesta redan. Han är väldigt skjysst mot mig.

Art 2
Trevligt folk och tiden gick väldigt fort vilken borde betyda att jag har kul. Det är inget att tänka, mer att göra så jag gillar det! 

Computer Art 1
Verkar roligt. Vi kommer typ använda photoshop & rita & så. Han sa att vi inte kommer ha läxor, eller typ två varje kvart av året så det är ju inte alls mycket! Han verkar inte vara en sträng lärare så det känns jättbra.

Algebra 2
ASSVÅR klass! Jag tycker Algebra & Fraktioner är väldigt svårt, iaf detta. Så jag ska byta till Algebra 1 eller Alegbra Functions. Kommer imorgon göra ett test som ser vilken level jag är på. Fick värsta hemläxan från Algebra 2 med 20 frågor & jag har typ gjort 10 av dom och jag lovar att allt är fel. Usch..

Economy and Finance
Verkar vara en bra klass, läraren verkar asskön & snäll så det är ett stort plus! Vi kommer inte ha så mycket läxor sa han. Och jag älskar ekonomi & så så det känns jätte intressant!

US/VA history
Folket i klassen verkar jättesnälla. Kommer bli mest arbete på lektionen så inte så mycket läxor här heller. Läraren känns bra & allt. Var lite pinsamt för jag trodde vi skulle ha engelska efter lunch, så jag gick till klassrummet jag skulle ha det i men ingen var där, och jag hörde klockan ringa & då ska alla vara i sina klassrum. Så jag fick panik & ba wtf?. Så jag såg en lärare & tydligen var det så att US/VA history inte var slut efter lunch utan vi skulle fortsätta med det då så det var pinsamt för jag kom för sent.... som tur var gilldes det inte för jag visste ju inte!

English 10
JAG ÄLSKAR MÄNNISKORNA! Dom är sjukt snälla & allt! Läraren verkar också asbra även fast det nog kommer bli mycket läxor här. Men jag berättade för läraren att jag är utbytesstudent så att min grammatik kan bli lite konstig. Men hon verkar jättesnäll & allt verkar asbra så det känns bra!

Första lunchen?
Jag hittade en trevlig tjej i min ART klass & jag frågade henne i klassen om vi kunde äta ihop & det kunde vi så det gjorde vi. Sen idag hade jag en annan lunch & då hade jag ingen att sitta med så jag såg ett gäng tjejer som såg trevliga ut så jag frågade om jag kunda sitta där och det kunde jag.

Cross Country?
2 timmar workout. OMG! Först springa 4 varv som uppvärmning runt tracken. Sen springa typ 7 km. Sen var det situps - 50x3 pushups - 25x3 rumpövning - 15x3. Känner att jag kommer bli as fit på denna sporten. Men jag ÄLSKAR MÄNNISKORNA! Alla är så himla sjukt snälla & jag ska på fredag på fotbollgame med dom & en tjej ska hämta upp mig med hennes bil. 

Vi hörs snart Sverige! Måste bara landa lite <3 Älskar & Saknar er helt sjukt, ni är så himla bra, Sverige är asbra! Jag vet att man längtar ifrån Sverige ibland men tänk på allt positivit med sverige då! Bästa landet <3 <3

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0