"I övermorgon".

Godmorgon! Idag ska jag & familjen åka till mormor & morfar och säga hejdå till dom. Usch, jag tycker inte om alla dessa adjön, även fast det är någonting som känns viktiga för mig, så tycker jag inte om dom. Jag hatar ogillar starkt den känslan som blåser upp som en storm i kroppen när jag vänt ryggen mot den person jag säger hejdå till. Och de där orden "ett år tills nästa gång" som sägs om och om i mitt huvud och tåren som tränger sig fram mellan ögonlocken. Naej.. Ellinor och adjön hör inte riktigt ihop.

Idag har den dagen kommit som jag i år och dar har gått och längtat efter. I drygt lite mer än ett år så har jag gått & tänkt "Jag ska vara en utbytesstudent nästa år" eller "Omg, det är bara 6 månader kvar" eller "Okej nu har jag endast 2 månader kvar av skolan sen 5 veckor tills jag åker". Men idag är det inte längre en sådan dag som man går och tänker "Jag åker till USA om några månader". Nej, idag kan man stryka alla dessa månader och dagar och istället säga - Jag flyttar till USA i övermorgon

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0