Scholarship

Good morning!
Tänkte bara berätta att i Torsdags tog jag emot mitt stipendium. Det var den fina kommunen Husby-Långhundra som valt att ge mig ett bidrag så jag gick på deras årsmöte där jag fick ta emot stipendiumet. Mot slutet av mötet så ropade de upp mig, och en annan tjej som också fick stipendium så fick vi gå fram längst fram i salen där vi fick rosor och ett kuvert med pengarna. Jag fick berätta vad jag ska göra i USA och jag tycker det är jätte nervöst att prata inför församlingar så jag typ stog och skakade men det var jätte kul! Sen var det ett villkor att vi tog emot pengarna. När jag kommer tillbaka från USA så ska jag hålla ett tal om vad jag använt pengarna till osv. Jääättte nervöst! Men det ska bli kul och jag är verkligen otroligt glad över att jag fick ett stipendium. 

Alltså jag kommer ihåg i April förra året då jag sökte att bli utbytesstudent. Då tänkte jag (men tänk när Februari och Mars kommer, shit vad tiden kommer gå fort då) och det kändes som att det var så himla långt bort då. Men nu är jag här och om 4 månader ungefär åker jag till USA. Det känns så sjukt overkligt och det kommer nog inte kännas som att det händer på riktigt förräns jag har sagt farväl till min familj och ska gå igenom passkontrollen. Mina känslor är blandade. I ena sekunden längtar jag jätte mycket till USA och i andra sekunden så blir jag livrädd över att lämna allt. Mitt trygga hem, säkerheten, mina vänner, familjen, allt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0