Packlista

Fick lite panik över tanken att det bara är 8 veckor kvar. Och jag är en sådan person som måste ha koll på allt, ha ordning och reda och skriva upp allt som måste göras, köpas och allt möjligt. Därför har jag redan börjat skriva en packlista så att jag kan lugna ner mig lite. Finns fortfarande saker som kan behövas skrivas ner men detta är vad jag kommit på nu.

 

USA – PACKLISTA
Kläder
Shorts (två par jeans, 3 mjukisar, 2 bomull)
Mjukisbyxor (ett par)
Jeans (vita, gröna, levis, lee)
Tjocktröjor (2 st)
Jeansjacka
Bikinisar (+ en eventuell ”utebad” handduk)
Koftor(3 st)
Underkläder
Strumpor (höga, låga)
Träningskläder (Bh, tröja, jacka, byxor)
Toppar (linnen, t-shirts + någon finare tunika/blus)
Pyamas (t-shirt, shorts)
En fin klänning

Skor
Converse
Träningsskor
Ballerinaskor
Gladiatorskor?
Tofflor

Toalettartiklar
Hårborste
Toffsar, hårspännen
Deodorant
Schampoo, balsam, duschkräm, rakhyvel
Ansiktskräm
Återfuktningskräm
Mascararemover
Pads, tops
idominsalva
läppsyl (bisalva)
Parfym
Tandborste, tandkräm, tandtråd
smink

Övrigt
Presenter till värdfamiljen(bok om sverige, kokbok, djungelvrål, dalahäst)
Bakmått
Ica-kort(inloggningsuppgifter m.m.)
Adapter
Kamera
dator
telefon
Dagbok
Foton(familj, vänner – ev. Göra en scrapbook)
Laddare (till dator, telefon, kamera, iPad)
Pennskrin
nalle
solglasögon
iPad
USA flagga, Svensk flagga?

VIKTIGA SAKER!!!!!
Pass
Visum (DS2019)
EF student ID kort
Erika försäkring
EF referens nummer
Faktablad om värdfamiljen
Certificate of Eligibility
EF handböcker
Kopia av senaste betyg
Flygbiljetter
EF's telefonkort
Vaccinationsintyg
Lite dollar
Medicin(+ förklaring till vad det är för medicin)

Inköpslista &göralista
Presenter till värdfamiljen(kokbok, bok om sverige, svenskt godis, dalahäst, ordbok)
Gladiatorskor
Bakmått
Adapter
Ta ut bilder av familj & vänner
USA flagga, Svensk flagga?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0