My Last Days In The United States Of America

Jag har fått en massa kommentarer och mejl av människor som förstår mitt beslut och stöttar mig. Tack! Det stärker mig så oerhört mycket och gör mig bara så himla glad. Bara så små ord kan göra så mycket! 
 
Jag tänkte berätta om vad jag gjorde mina sista dagar jag spenderade i USA. Jag utnyttjade faktiskt de allra sista dagarna tll fullo och försökte få ut så mycket av den amerikanska kulturen. 
 
När mina värdföräldrar visste om att jag skulle hem och allt var klart så bestämde jag mig för att berätta för mina amerikanska vänner. Och Gud så glad jag var att ha dom där! Dom var så snälla. Min kompis Ana bjöd med mig hem efter skolan på fredagen, som även var min sista dag i skolan. Där flummade vi bara & hade kul. Min svenska kompis Amanda var med också. Sedan åkte vi till Tony's, en amerikansk pizza restaurang där vi åt middag. Gud så gott det var! Kommer sakna de där maffiga restaurangerna när potionerna typ är gjorda för två och man får dricka hur mycket läsk man vill. Vi satt där och käkade och pratade tills klockan blev 6.45. Då körde vi vidare till skolan där vi skulle gå på mitt allra sista footballgame. Det var väldigt kallt den kvällen och mina tår frös till is nästan. Men jag njöt av att vara där. Jag stötte på kompisar hela tiden som jag sa hejdå till. Det kändes sorgligt men ändå var jag så taggad på att få åka hem. 
Jag och älskade Ana
Jag och min bästa svenne <3
 
lördagen slappade jag och min värdfamilj hemma hela dagen. Det var mysigt att bara ta det lugnt eftersom under hela veckorna så jobbar ju föräldrarna och barnen går i skolan så helgerna är mest till för att slappa lixom.
Så vi var inne och tog det lugnt, såg på filmer, myste med husdjuren och jag drogade kaffe & the.
 
Söndagen åkte vi till kyrkan på morgonen. Där bjöd dom alltid på godsaker. Allt från donuts, till jordgubbar, kakor, kaffe, saft, the, juice och massa andra gottisar. Jag smaskade i mig massa saker eftersom jag ville passa på när det var min sista söndag i kyrkis. Efter kyrkan åkte jag, min värdmamma och min värdsyster till Walmart där jag skulle köpa en extra resväska. (Hehe har ju köpt en del saker här så allt fick inte plats i en). Efter det var jag hemma hela dagen igen och slappade & chillade. Som sagt är det ju inte så lätt att ta sig till ställen och jag hade ocksp fullt upp med att packa alla mina saker. Resten av dagen såg vi på fotboll, tog det lugnt, åt chilli som min älskade värdpappa Ken lagade till middag och sedan på kvällen grillade vi smores som ett hejdåbonfire för mig. Det var jättemysigt att bara vara, mysa med uggs, mjukisar och med de vackra träden i trädgården  vars blad som byter färg till alla färger. Älskade faktiskt Amerika i höstetider.
tittar på resväskor
Mys med katten
Chillimiddag framför teven
 
Bonfire
 
På måndagen jobbade ju hela familjen eller var i skolan så jag var ensam hemma hela dagen. Jag skypeade lite med människorna hemma. Fast bara familjen(berättade förövrigt inte för en enda kompis hemma i Sverige att jag åkte hem, skulle vara en överraskning) skypade jag med dock. Jag typ spelade Candy Crush, packade, sov, var med djuren och fördrev tiden. På kvällen sedan skulle mitt allra sista Small Group Meeting vara och jag skulle säga hejdå till mina kära vänner. Vi åt glass med massa choklad, bananer, jordgubbar, grädde & chokladsås - massa gottissaker, mumms!!!! Vi lärde oss där om Nya Testamentet men det mesta jag kunde tänka på var att jag dagen efter skulle lämna detta liv & åka hem till mitt gamla liv. 
yumm!
 
tisdagen var jag typ astaggad. Var ensam hemma denna dag också. Sedan strax efter två plingade det på dörren och älskade Devon, min kära amerikanare, överraskade mig. Hon sa att jag skulle ta på mig skorna och hänga med henne för hon ville att jag skulle smaka på amerika på en dag. Så hon hade köpt applecider  från starbucks till mig vilket är en amerikansk sak. Det är en slags varm äppelsaft med kanel i. Det smaakade faktiskt väldigt gott & sött! Hon tog mig till Tacobell och gav mig den populäraste måltiden där. Efter det tog hon mig till Chick-Fil-A där hon bjöd på friterad kyckling som vi doppade i lite goda såser. Mumms alltså! Sen gav hon mig en riktig gräddig choklad milkshake också. Åh vad jag älskar den där bruden! Saknar henne så himla mycket :( Sen skjutsade hon mig hem och jag gav henne  Marabou choklad så hon kunde få smaka på svensk kultur också! Sedan drog hon & vi sa hejdå. jag stod vid dörren och vinkade tills hon kört iväg....
Applecider
Tacobell
Chick-Fil-A <3 <3
Maffiga milkshakes <3
Bästa amerikanaren - Devon <3
Us 2
 
På kvällen sedan kl 6.30 begav sig jag och min värdfamilj mot Washington för att ha min allra sista amerikanska middag. Vi slog på stort och åkte till ett ställe där Redskins spelare kommer till på tisdagar. Där beställde vi friterade saltgurkor som vi doppade i någon maffig sås. Annorlunda men smakade väldigt gott´förvånansvärt! Sedan beställde jag en stor kaloririk hamburgare för att det är så amerikanskt och jag ville ju ta vara på det när jag var där. Sedan gick vi till football spelarna och frågade om vi kunde ta bilder med dom. Lite coolt! :D
Hamburgare
Friterad saltgurka
Lexi, Jag, Kelsie
Redskins player
 
 
Efter detta begav vi oss mot flygplatsen där jag skulle checka in mina väskor. Jag och familjen Kocher flummade runt på flygplatsen. jag lärde dom prata lite svenska ord och sen drev vi med lite personal, hehe lite kul! Vi drog runt på mina två tunga väskor som var på gränsen till övevikt och hittade till dit mina väskor skulle checkas in. Allt gick fort och efter detta var det dags att säga hejdå. Vi sa alla en prayer och dom önskade mig en safe flight. Jag var redo att lämna amerikansk mark och sikta mot Europa.
My & my wonderful hostfamily. I will never forget you guys and I'm so thankful you brought me into your family and welcomed me with all yyour heart. Thank you for everything you did. I can't tell how thankful I am <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur ska du göra i Sverige nu? Ska du börja gymnasiet?

2013-11-06 @ 18:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0