Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment.

Sitter i mitt rum, äter resterna av mitt svenska godis & försöker plugga på mina spanskaglosor jag har fått. Går dock inte så bra för jag är lat, haha.,..
Idag i skolan var det en brandövning för 3e gången och jag tycker verkligen inte om det där brandlarmet! Den låter som en polissirén men precis vid ditt öra så det känns som man blir döv. Hur som helst, så vi gick ut & sen in igen aa ni vet hur brandövningar fungerar. 
 
Hade Historiaprov idag vilket faktiskt gick väldigt bra tror jag! Haha proven här är så enkla. Det är 1 x 2 frågor som man ska ringa in rätt svar. Lite kul, precis så jag hört att dom skulle vara. Jag satt med ett dictionary i knät så att jag skulle kunna slå upp ord jag inte förstod. 
 
När jag kom hem efter skolan så åkte jag & Kylie till the postoffice där jag la några brev på lådan & sedan hämtade vi upp gulliga Jamie från preschool. Han är så gullig! Han satt inne i klassrummet i en ring med sina klasskompisar & när han såg mig så sa han "Oh, there is Ellinor, Hi Ellinor!". Varm man blir i kroppen då!
 
Sen kom jag hem & har inte riktigt gjort något. Ska imorgon efter skolan umgås med Amanda, en svensk tjej på min skola. Ska bli jättekul!
 
Pratade med Isabelle på skype igår. Det var en månad sen vi hördes av sist. När hon svarade på andra sidan luren & vi hörde varandras röst så började vi båda gråta. Usch, så svårt det är att vara långt ifrån sina närmaste vänner!  Men när jag kommer hem kommer det vara som att jag aldrig var borta :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0