Money, money, money

Hur är det med pengar, får du typ som studiebidrag av din värdfamilj eller använder du dina egna fickpengar när du ska handla någonting? :)
 
Svar: Hej på dig & vad kul att du frågar! Jag får inget studiebidrag. Man får bara studieebidrag om man reser inom Europa, men eftersom jag är utanför den världsdelen så får jag inga pengar från kommunen. Jag fick därför spara ihop mina egna fickpengar. Det kan man göra genom att jobba, spara en del av barnbidraget man får varje månad, göra sysslor hemma, sälja saker eller vad som helst. Men som ett enkelt svar på din fråga så , nej, min värdfamilj betalar inte kläder och fritid för mig. Mat betalar dom och nödvändigheter som jag inte kan leva utan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0